Wednesday, 30 July 2014

DIY Rosewater

Sezona ruža je pri kraju, pa sam vam htjela pokazati jedan nedavni eksperiment s pravljenjem ružine vodice, čiji miris obožavam.
Osim mirisa, pošto se drži u frižideru, ima hidratizirajuće i osježavajuće dejstvo u vrelim ljetnjim danima.




Što kraće i konciznije ću probati da opišem čitav proces, do kog sam došla gledajući nekoliko videa o tome.


Potrebne su svježe obrane i dobro oprane latice najmirisnijih ruža, ne kupljenih, već samostalno uzgajanih, i to onih koje najviše izgledaju kao divlje.
Preporučuje se da se ne beru ujutru, jer još uvijek na njima ima rose. Nije bitno koje su boje, jer će voda u svakom slučaju biti čista.
Potrebna je jedna duboka šerpa, jedna manja vatrostalna posuda i još jedan vatrostalan predmet, koji će poslužiti kao stalak, da se manja šerpa malo izdigne dok je u većoj. Za tu namjenu sam koristila neki dodatak za rendanje koji je vatrostalan, ali se može koristiti bilo šta što podnosi toplotu, da bar malo uzdigne posudu u šerpi.
Potrebno je i oko dva litra vode, a poželjno je imati leda, koji nisam odmah izvadila iz frižidera, jer tek kasnije dolazi na red.



Prvo se manja šerpa položi na "stalak" u većoj šerpi.
Latice se polože oko manje šerpe i u to se naspe dovoljno vode da prekrije latice. Više vode nije poželjno jer će u tom slučaju vodica koju dobijemo na kraju biti razrijeđena.



Zatim se sve zajedno zagrijava u poklopljenoj šerpi do ključanja, nakon čega se poklopac skine, okrene na drugu stranu, kao na slici ispod, i temperatura se smanji na neku srednju na kojoj će voda blago da vri.
Poklopac se okreće prema dole jer para koja se skuplja treba da kapa u posudu u sredini šerpe. Ta para, koja će, slivajući se niz poklopac, završiti u posudi u sredini, je zapravo ružina vodica.



Poslije nekoliko minuta izvadi se led iz zamrzivača i dodaje na poklopac, kako bi se stvaralo više pare, zbog razlike u temperaturi.







Otopljeni led sam kupila krpom koju sam cijedila u sudoperu, a može se koristiti i kutlača.



Nakon nekih sat vremena sam pažljivo skinula poklopac, izvadila manju šerpu iz sredine i vidjela da je voda u kojoj su se latice kuvale poprimila tamnu boju, i da u manjoj šerpi koju sam izvadila ima dovoljno ružine vodice da napuni bočicu u koju sam planirala da je odložim, a i nastavak kuvanja bi vjerovatno razrijedio vodicu, jer ove latice koje su ostale su mi se učinile poprilično iskorištene, pa sam pažljivo izvadila manju šerpu.
Ugasila sam šporet i ostavila sve da se ohladi, nakon čega sam vodicu iz manje šerpe presula u očišćenu i sterilizovanu bočicu, a to zatim stavila u frižider, gdje se smije držati nekih mjesec dana.

Slike posude s ružinom vodicom su mutne, ali ovako izgleda u bočici.



Miris same vodice nije intenzivan koliko sam očekivala. Kad ga prsnem definitivno mogu da osjetim da je miris ruže, ali razrijeđen.

Moram reći i da je čitav stan je mirisao na ruže i dan nakon ovog mog eksperimentisanja.

Što se upotrebe tiče, koristila sam je kao osvježavajuću vodu, kojom se malo rashladim kad se sunčam vani ili ako je vruće, ali pošto ovaj mjesec i nije bio tako vreo, ostalo je još vodice koju neću više stavljati na lice, za svaki slučaj, ali ću joj vjerovatno naći neku drugu namjenu.

Probala sam je koristiti i u konkretnije kozmetičke svrhe, umjesto micelarne (koju koristim nakon pranja kože pilingom), i nisam primjetila neku veliku razliku na mojoj koži, kao ni sa micelarnom.
Mogu reći da lijepo osvježava i rashlađuje i miriše na ruže, tako da ću sljedeće godine ponoviti postupak, jer više volim posvetiti malo vremena pravljenju nečega, za šta 100% znam kako je nastalo, nego davanja novca za sličnu osvježavajuću vodicu u drogerijama.

Navodno može da se koristi i u kolačima ili za miješanje s ostalim "homemade" kozmetičkim proizvodima, ali to nisam imala vremena da provjeravam.

Iako je malo vremenski zahtjevan, vjerovatno ću i sljedeće ljeto ponoviti čitav proces, a možda i probati napraviti ružino ulje.

Volite li sami praviti kozmetičke proizvode ili ih više volite kupovati?

6 comments:

  1. Ovo je odlično, valjalo bi probati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Požuri, u mojoj bašti se ruže već polako prorjeđuju. :)

      Delete
  2. Replies
    1. Dragi kolega, mnogo Vam hvala, zaista. :P

      Delete
  3. Ovo je odlično, moraću da probam :)

    ReplyDelete